Iubitori de ciocolată, feriți-vă!

mmmmmmmuffin by Sunset Accident

mmmmmmmuffin by Sunset Accident

Nu știu alții cum sunt, dar eu sunt un fan declarat al ciocolatei. Cu toate astea, încep să îmi pun întrebări serioase legate de acest aliment aparent inofensiv.

În caz că nu știam de ce am venit la birou la ora opt, ei bine, misterul s-a elucidat. O oră mi-am curățat laptopul de un monstru maro, dulce și extrem de lipicios. Da, ciocolata îmi devora instrumentul muncii, cu o mare nonșalanță!

Cum a ajuns acolo? Dumnezeu cu mila! Alarma pentru detectare „monștri maro, dulci și extrem de lipicioși din geantă” nu era activată.

Și dă-i și scobește cu diverse obiecte contondente. Am început cu vârful unui creion, am continuat cu un cuțit și mi-am desăvârșit opera cu scobitori.

Recunosc, ultima etapă a fost cea mai savuroasă. Cu atât mai mult cu cât am fost surprinsă în plin mozol de către unul dintre colegi. Expresia lui era demnă de o analiză a doctorului Lightman. Pentru cei care nu au fost încă, prin nu știu ce enigmă, cuceriți de serialul Lie to Me, îl recomand cu toată seriozitatea de care pot da dovadă. Aici găsiți primul episod.

4 comentarii on “Iubitori de ciocolată, feriți-vă!”

  1. Florin spune:

    „Cioco” -ciocolata de toate gusturile, tipurile si formele- e si buna e si rea. Uimitor tot in aceasta perioada ma gandeam si eu ce am de facut ca s-o inlatur. Am stoc de calitate si e greu sa ma despart de ea. Daca stau bine sa ma gandesc ciocolata este precum un acool de la rafinat la slab calitativ; si daca pentru dependentii de alcool se foloseste termenul ” alcoolist ” pentru astia mai de mine, termenul informal ar putea fi „ciocolatist”.
    Ca si branza, cioco poate fi un energizant – poate fi un calmant – poate fi si un afrodisiac. Oricum cu siguranta este un mare producator de Atp/Adp(energie) si lipide deodata procesat de stomac/ficat. Ca si slanina are si efectele adverse, daca metabolismul nu o arde la timp sau tinde ca sa o depuna.
    In urma cu cativa ani am urmarit un program despre gama de ciocolata mondiala. Cei mai mari producatori se clasifica Europenii de vest -Nemtii/Austriecii, Belgienii, Italienii, Elvetienii si Francezii precum si Americanii.
    Majoritatea consumatorilor fie ocazionali fie zilnici sunt amatori. Ca atare, indiciu care ramane spre a deosebi o ciocolata „buna” de una mai putin buna este pretul -corect- de rulaj. Statistica spune ca ciocolata buna incepe de la $20/kg si poate urca pana la sume greu de conceput, $10-11,000/kg. Ea se distinge prin cantitatea zahar care o detine precum si de cacao naturala, celelate arome, fructele, nucile etc sunt numai surpulusuri.
    Ciocolata poate fi si buna poate fi si rea. Pentru nevoie de energie si placere de gust sau pentru calmare dar poate fi si un aliment pe care corupul i-L depune si poate avea si alte evecte adverse.

    Impreuna cu cresterea Stresului Global, fabricantii de cioco sunt sprijiniti de guverne ca sa produca cat mai multa ciocolata. De altfel orice produs care sa clameze masele primeste acelasi sprijin. Ca atare gasesc tot felul de cupoare care daca stii cum, unde si cand sa le intrebuintezi iti redau „drogul” …gratuit.
    Ramane la aprecierea fiecaruia cat si cum sa-L intrebuinteze.

    • Eu l-am întrebuințat pentru a-mi testa răbdarea. Se pune? 🙂

      • Florin spune:

        Daca metabolismul arde bine, merge !
        Iti amintesc si publicitatea: Excessul de zahar, sare si ulei …. – da hai sa o luam exact cum este divulgata : E X C E S S U L – ca fara de ele Vai ar fi.
        Daca la tine rabdarea creste direct proportional cu masa „drogului” atunci merita. Caci o persoana integra este indelung rabdatoare. Dar in acelasi timp o persoana indelung rabdatoare daca nu mai poate intra/iesi pe usa, trebuie sa rabde … mai multi schiele.
        🙂 🙂 🙂 !

      • Florin spune:

        Cioco seara te face sa visezi ?


Lasă un răspuns

