Webstock 2013: Doers and innovators

Webstock, evenimentul dedicat comunității online, este transmis live aici: http://webstock.ro/

Cabral Ibacka începe în forță:

„Blogosfera s-a bășit. Cum ne caracterizăm noi pe noi? O masă de oameni fripturiști și pișcotari.”

„Când am lansat un proiect social, 50 de bloggeri m-au susținut. Filosofia acestei comunități nu este însă aceasta. Noi avem puterea să schimbăm: avem libertatea să scriem despre orice, nu suntem constrânși de un redactor șef. De ce alegem teme atât de lipsite de însemnătate?”

„Am avut atâtea teme de dezbătut: Roșia Montana, problema câinilor comunitari, sau marșul bicicliștilor. Câți dintre noi am scris despre asta?”

Cabral l-a vizitat pe ciobanul din reclama Vodafone, și s-a încumetat să tundă oi. Ce a ieșit? Dirty jobs în varianta mioritică. „Câți dintre noi au mers în Sibiu să verifice dacă povestea e adevărată?”

„Să spunem da, și să încercăm să schimbăm în bine ceea ce ne înconjoară.”

Tudor Giurgiu, regizor și organizator TIFF, este următorul speaker.

„Pișcotarii nu sunt doar la noi. Chiar m-am gândit la un moment dat să fac un film cu titlul <<Pișcotari din toată lumea, uniți-vă!>>”

„În anul 2001, când am lansat ideea unui festival la Cluj, primul sponsor a spus da. Au urmat trei luni de refuzuri.”

„În Cluj este un public foarte fain, cu o cultură cinefilă deosebită.”

„Spaima cea mai mare a unui regizor de teatru: felul în care a gândit spectacolul se deteriorează. Situația în cazul unui festival de film este asemănătoare: dacă nu ești atent la detalii, înseamnă că toată investiția ta se poate pierde. Marea provocare în fiecare an este să păstrăm același spirit al Festivalului.”

„Stă în puterea noastră să schimbăm ceva. Cu ajutorul TIFF, cred că am reușit să schimbăm comunitatea din jurul nostru.”

Irina Margareta Nistor, o voce familiară pentru mulți dintre noi, a pășit pe scenă.

Irina Margareta Nistor_Webstock 2013

„Cred că ar trebui să îmi fac un blog. Ceea ce faceți voi, este ca o limbă străină; astăzi am învățat deja câteva cuvinte noi.”

Irina ne-a prezentat filmul realizat de Dan Chișu: Web Site Story.

„Nimic nu-i mai dulce decât carnea de coleg, Pe de altă parte, voi formați o lume nouă. Poate că ar trebui să existe un dicționar de termeni din blogging; altfel se face o ruptură între lumi.”

„De luni, mă apuc de blog, dacă mă ajutați și voi.”

Mirela Bucovicean, owner Molecule F, ne-a vorbit despre ce înseamnă o afacere în modă.

„Partea de acțiune face diferența dintre cel care doar observă și cel care chiar face.”

„Moda nu este o necesitate. Dacă aș fi făcut covrigi, ar fi fost poate mult mai simplu.”

„Multă lume s-a întrebat de ce am lansat această platformă într-o perioadă de criză. Nu trebuie să aștepti momentul potrivit să începi ceva. Orice moment e bun.”

„Suntem o nație de oameni pasivi. După lansare, mulți au spus că s-au gândit la același lucru. De ce nu au făcut-o?”

„În alte țări, oamenii care participă la un eveniment pun întrebări, nu se uită ca la un film. Vă încurajez să interacționați mai mult cu invitații.”

„Un start-up înseamnă: observarea pieței, voința, înțelegerea afacerii, și acțiunea.”

Markus Lause, Chief Commercial Officer la Vodafone Romania, începe cea de-a doua sesiune.

„Pentru a inova, este important să știm trendurile.”

„În doar 60 de secunde,pe Facebook sunt 510.000 comentarii, și sunt trimise peste 160 de milioane emailuri. Conectivitatea are un impact uriaș asupra noastră.”

„România are uan dintre cele mai bune conexiuni la internet din lume.”

„Vodafone susține antreprenorii români prin campania Românii au inițiativă.”

„Două previziuni pentru viitor: 1. nu vor mai exista plăți cash, ci doar online; 2. machine to machine, adică fiecare dispozitiv fizic poate avea conexiune la internet.”

„Există două categorii la care România este lider în Europa: accesul la internet, și dezvoltatorii IT.”

Cristina Bazavan vorbește despre transformarea dorințelor în acțiuni.

„Profesorul meu de matematică îmi propunea o problemă pe săptămână; de trei ori am reușit să găsesc o soluție mai bună decât el. Și acum mă gândesc, când am o problemă, dacă am găsit cea mai bună soluție.”

„Cu ajutorul matematicii, profesorul meu de pian a încercat să mă apropie de muzica clasică: cu doar șapte note, poți crea milioane de combinații.”

„Cu muzica clasică e simplu: dacă oamenii de pe scenă își fac treaba bine, se întâmplă ceva magic. Arta adevărată nu are legătură cu educația; poți simți emoția fără să fii educat în acest sens.”

„Creator înseamnă să ai puterea să îți transformi dorințele în realitate chiar dacă ceilalți cred că ești nebun.”

„Când eram copil, m-am ambiționat să duc,  într-o singură mână, o plasă grea. Am ajuns acasă fără să schimb plasa în cealaltă mână; am păstrat urmele în palmă pentru trei zile. Am păstrat această determinare de a duce la bun sfârșit ceea ce mi-am propus.”

Șerban Enache, owner Dreamstime.com, vorbește despre depășirea temerilor legate de ieșirea dintr-o stare de confort, pentru a inova.

„S-au făcut mai multe fotograii anul acesta decât în toată istoria fotografiei.”

„Suntem a doua bază  de date de fotografii din lume, ca număr de utilizatori.”

„Este important să licențiați fotografiile pe care le folosiți. Dacă nu sprijinim fotografii, vom pierde produsele de calitate.”

Mia Scarlat, Președintele Mia’s Children Romania, este prezentată ca „un antreprenor de suflete”.

„Sunt una dintre nebunele care a avut curajul de a intra în lumea subterană. Acolo este o lume cu valori întoarse: răul înseamnă bine. În această lume nu există speranță, ci doar nevoia de a supraviețui aici și acum. Copiii care trăiesc în subteran nu știu ce înseamnă iubire sau adevăr. Mulți dintre ei nu au văzut  lumina lunii până la vârsta de patru ani.”

„Vă provoc să vedeți dincolo de aici și acum, dincolo de propriile griji. Este uluitor cum din acești copii se pot naște comori de frumusețe.”

„Sunt întrebată deseori de ce ajut acești copii. Răspunsul este următorul: pentru că pierdem valoare, frumusețe și viitor. Pentru mine,  cea mai mare bucurie este ca un copil care a fost nevoit să se prostitueze de la o vârstă fragedă să poată zâmbi și să se joace.”

Întrebată cum își găsește puterea, Mia a recunoscut că este unul dintre acei copii: a crescut și a trăit ca acei copii pe care îi ajută acum.

Partea a II-a a evenimentului este împărțită în trei micro-conferințe: comunicare, blogging, și mobile. Eu sunt în sala în care se va dezbate tema „inovație în comunicare”.

Ruxandra Predescu moderează panelul format din Ioana Filip (Group Creative Director, McCann Erickson); Nir Refuah (General Manager and CTO, MRM); Cătălin Teniță (Founder, TreeWorks); și Marius Dosinescu  (CEO, Flori de Lux).

Ioana Filip vorbește despre „tehnologia poveștilor”

„Trăim într-o perioadă în care nimănui nu îi mai pasă de povești. Tehnologia și poveștile ar trebui să lucreze împreună. Ceea ce au în comun este faptul că amândouă au rădăcini în realitate, și amândouă au imaginația în ADN.”

Cola Cola a reușit să comunice povestea din spatele tehnologiei.

Două dintre campaniile de succes desfășurate de Coca-Cola sunt Chok Chok și  Make a friend.

Nir Refuah ne povestește despre Let’s eat together, campania Coca Cola care a readus românilor bucuria de a lua masa alături de cei dragi.

De asemenea, MRM a realizat pentru Coca Cola  o aplicatie care permite utilizatorilor să cânte piesa „Praf de Stele” alături de Adrian Despot, solistul trupei Vița de Vie.

Calorii fericite” este o altă campanie de succes. În cadrul B`ESTFEST,  au creat un aparat care transformă live mișcarea publicului în calorii arse. În cele trei zile de festival s-au strâns peste 4 milioane de calorii fericite. 

Cătălin Teniță vorbește despre inovația în comunicarea digitală.

„Sunt în online din anul 1999. Am făcut peste 100 de proiecte de dezvoltare web; dintre cele mai cunoscute sunt Zelist, TPU, gustos.ro, și fbMonitor.”

„Neal Stepheson povestește în cartea „Some remarks” despre faptul că în Midwest există o școală la fiecare intersecție.”

„John Rawls, în cartea „A theory of justice”, spune că echitatea socială este în echilibru cu avantajarea meritocrației.”

„Comunitatea este echilibrul între meritocrație și egalitate. Majoritatea paginilor de Facebook ale companiilor din România nu au cu adevărat comunități.”

„Orice proiect care nu are o comunitate în spate va avea probleme de creștere.”

Marius Dosinescu a adus doamnelor din sală câte un trandafir.

„În anul 2003, am lansat primul magazin online de flori din România. Am pornit având ca exemplu un model internațional: 1800 flowers.com. Astăzi, suntem unicul lor reprezentant în România.”

„Floridelux.ro nu mai este doar o florărie, ci o structură de website-uri. Baza de date are peste 3000 de produse.”

„Florăria digitală este un proiect care le-a adus 60% rată de succes; cumpărarea unui buchet de flori presupunea scanarea unui QR code, și plata prin  sms.”

Mădălina Uceanu prezintă rezultatele studiului „State of Social Media”.

„Aproximativ 1 milion de români sunt pe LinkedIn. Dintre aceștia, 1500 sunt angajați în PR și comunicare.”

„Concluziile studiului sunt următoarele: salariile sunt constante, experiența contează în ceea ce privește nivelul salarial, interesul pentru social media este în creștere.”

„Cei mai mulți angajați cu responsabilități de social media au lucrat anterior în PR.”

„A crescut cu 7% realizarea de rapoarte pentru alte departamente, ceea ce este un indiciu a faptului că a crescut interesul pentru social media.”

„Un social media specialist câștigă în medie 844 de Euro, iar un social media manager ajunge la 600 de Euro.”

Andreea Stan moderează al doilea panel de discuții. Invitați sunt Ionuț Munteanu (PPC Specialist și Trainer, WebDigital); Alin Vlad (Global Social Media Coordinator, Bitdefender); și Raluca Duta (Community Manager, GolinHarris Bucuresti).

Ionuț Munteanu propune următoarele subiecte de discuție: remarketing 101 și PR în blogosferă; blog marketing remarketing; video endorsment și remarketing.

„Mai mult de 1 milion de site-uri sunt parteneri Google. Printr-un cookie, vei primi informații despre un subiect față de care ți-ai arătat interesul anterior.”

„Cel mai simplu criteriu de segmentare a audienței constă în „sursa” traficului pentru site-ul tău.”

„Marchează linkurile în articol prin UTM.”

„Adaugă codul de remarketing în articolul bloggerului.”

Alin Vlad vorbește despre inboud marketing. 

„Orice om de comunicare își dorește atenția publicului.”

„Printre tacticile inbound se numără PR-ul și content managementul.”

Raluca Duta a ales ca temă real-time marketing (RTM).

„The Bridge este un hub de comunicare cu 13 centre în lume.”

„RTM înseamnă storytelling generat de insighturi, povești, și livrare.”

Cel mai recent eveniment care a stârnit reacții diverse în real time este nașterea regală. Un alt exemplu prezentat de Raluca este Ikea, cu campania „Every day different„.

Anunțuri

2 comentarii on “Webstock 2013: Doers and innovators”

  1. MADE spune:

    Nu am ajuns la eveniment.
    Multumiri ca l-ai prezentat. Succint si la obiect.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s